HA_natasha_heuver-3

CONTACT


specialisme

Loyaal Lokaal

Stel ondernemers de vraag: ‘Hoe ziet jouw winkelomgeving eruit als je de Amazons, Bol.com’s Zalando’s en Alibaba’s hun gang laat gaan?’ Individueel, zo blijkt, is het moeilijk daarop een antwoord te formuleren. Om als ondernemer(s) tegenwicht te bieden aan deze (inter)nationale verkoopfora is – samenwerking – essentieel. De kracht van lokale samenwerking onderling en een geheel ander businessmodel is een randvoorwaarde. Immers, het businessmodel van de grote online verkoopfora is geen basis voor een duurzame samenwerking. Daarbij komt dat ondernemers afhankelijk zijn van het succes van het platform en daarvoor ook soms grof betalen: hoe hoger de omzet, hoe hoger de provisie. Het is een ongelijke strijd. Neem alleen al de enorme (marketing)budgetten die deze online platformen tot hun beschikking hebben… Steeds meer dringt het besef door dat deze grootgeldverdieners lokaal niets toevoegen, niets financieel en zeker niet op sociaal vlak.


“We weten wat iets kost maar we kennen de waarde niet meer”


Evenementen, kerstverlichting, sponsoring van lokale clubs of een buurt BBQ; het wordt door de lokale MKB-ondernemers georganiseerd en gefinancierd. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het lokale voorzieningenniveau en aanbod, de aantrekkelijkheid en sfeer van een winkelgebied, de sociale functie die lokale ondernemers hebben en bieden, de service, persoonlijke aandacht en expertise. Deze extra’s, de unieke lokale MKB extra’s en samenwerking vormen de kracht tegen de uitholling van winkelgebieden door de grote online verkoopplatforms. Loyaal Lokaal biedt dat online tegenwicht!


De voordelen


Ondernemers

  • → Vast bedrag per maand (€ 10,- tot € 30,-)
  • → Easy digital handling
  • → Flexibele software, koppelingen met alle kassa-/voorraadsystemen
  • → Webintergratie
  • → Regie bij ondernemer
Gemeente & Vastgoed eigenaren .

  • → Inzicht in koopstromen binnen gemeente en winkelcentra
  • → Versterkt de lokale economie en sociale structuur
  • → Inzicht in lokale behoeften/ branchering
  • → Traffic naar winkelgebied

Een aantrekkelijke licentiebedrag van  € 2.500, – per winkelgebied/jaar.


Online inzicht in de offline lokale voorraad van de ondernemer • snel, af te halen of te laten bezorgen • steunen van je lokale ondernemers • 


Lokaal eerst, Buy Local!

Grote online warenhuizen zoals Bol.com, Amazon, eBay en Ali-express hebben immers een grote impact op de lokale concurrentiepositie. De consument kiest in eerste instantie voor gemak. Hij kiest voor thuisbezorgen of ophalen bij een bezorgpunt. Deze manier van kopen bedreigt de bestaande fijnmazige winkelstructuur van Nederland. Maar er gloort hoop, de consument beseft de nadelen van online shoppen, terwijl grote onlinespelers, bijv. Cool Blue weer fysieke winkels openen. Lange besteltijden, verkeerde, beschadigde artikelen of producten die nooit aankomen deed de consument achter de oren krabben. Tel daar CO2 uitstoot en vele verkeersbewegingen bij op… corona deed de rest.

88% van de mensen die een zoekopdracht naar een product of dienst op hun mobiel plaatst bezoekt de betreffende ondernemer binnen een week. 28 % van deze zoekopdrachten resulteren in een transactie

– bron; thinkwithgoogle.com – 

Mede door corona beseft men dat winkels, winkelcentra en binnensteden meer zijn dan een uitstalling van producten tussen de horecagelegenheden. De winkels, de ondernemers bieden een grote meerwaarde: ontmoeten! En soms zijn de producten ook nog van lokale origine. Als een ondernemer hierop weet in te spelen, service en flexibiliteit biedt dan maakt hij (samen met een goed concept) een goede kans te slagen, als tegenwicht tegen de grote verkoopfora.


Loyaal Lokaal, de achterkant

Na twee jaar marktverkenning is DZP uitgekomen bij een solide, betrouwbare partner, die zich als een kameleon aanpast aan de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online lokaal winkelen. Zupr uit Groningen, is dé partij waarvan de visie de komende jaren leidend zal zijn. De software is solide en betrouwbaar, up-2-date, getest en uit te breiden met diverse – ondernemers gerelateerde – software zoals kassasystemen, bezorg – en betaaldiensten. Bij de set-up van Loyaal Lokaal maakt DZP gebruik van de software en diensten van Zupr

De boodschap van Zupr: Als Zupr hebben we één doel; zorgen dat elke retailer en elk merk, groot of klein, dezelfde kansen krijgt. Zodat we met elkaar lokale economieën versterken. Wij vinden dat er een waardevolle rol voor de fysieke winkel is, maar dat deze op de juiste manier moet worden ontsloten naar de consument. De eerste stap is dat het assortiment van elke winkel online zichtbaar en vindbaar is voor de consument. Dat is waar we dagelijks mee bezig zijn en wat richting geeft aan onze productontwikkeling. Hier legt Michiel Vos, CEO Zuper, het duidelijk uit.

Warenhuis Groningen is een goed voorbeeld hoe een lokaal online platform eruit kan zien. Hoe ondernemers de praktijk ervaren lees je op LinkedIn.

Nieuwsgierig geworden? DPZ laat u graag zien in een korte presentatie hoe Loyaal Lokaal werkt maar vooral wat het uw gemeenschap oplevert.