Chinatown Den Haag bruist weer!

door Annekee Griffioen


China Town, een bijzonder divers gedeelte van Den Haag midden in het centrum, werd hard getroffen door de Coronacrisis. Omdat het gebied voornamelijk uit restaurants en eetgelegenheden bestaat, heerste er in afgelopen maanden een triest beeld van dichte rolluiken en lege straten. Na het verwerken van de eerste klap en met de heropening in het vooruitzicht, is het bestuur van de Stichting BIZ China Town bij elkaar gekomen om een openingscampagne te bedenken en wat voor één! Ik ben trots op het resultaat en ik ben trots dat ik alle praktische zaken rondom het uitrollen van de campagne heb mogen coördineren.


Campagne

Al enkele weken werd op Instagram bijgehouden welke winkels open waren en welke regels daar van toepassing zijn, zodat mensen die in en om Chinatown wonen precies wisten waar ze iets konden kopen of afhalen. Op deze manier werd social media ingezet om de lokale ondernemers te steunen. Dat het een effect had zagen wij als snel aan het gestaag groeiende aantal volgers en de reacties die we kregen op onze posts. Ondertussen werd er hard gewerkt aan een sprankelend filmpje dat inmiddels op de Facebook en Instagram staat. Hierin wordt gecommuniceerd hoe de bezoekers van de China Town kunnen genieten van alle winkels en lekkernijen met inachtneming van de nodige voorzorgsmaatregelen. Naast het filmpje zijn ook mooie welkomsposters gemaakt die in de etalage van elke ondernemer in het gebied hangen. Op de website (www.chinatowndenhaag.com) staan nieuwsberichten en verhaaltjes over de ondernemers en kan iedereen de speciale acties vinden.


Chinatown bruist weer!

Chinatown gaat weer open!

Geplaatst door Chinatown Den Haag op Vrijdag 29 mei 2020

Toekomst

Nu het 1 juni geweest is, zitten er overal weer (op afstand) mensen op de terrasjes. Dus ook in Chinatown. Gelukkig kunnen we genieten van het mooie weer, onze noedelsoep, bubble tea, dimsum, en andere lekkernijen. Uiteraard met inachtneming van de anderhalvemeter-regel. Vanaf midden juli gaan we onze boodschap aanpassen. Als alles goed gaat, mogen er dan weer meer mensen bij elkaar komen en kunnen we Chinatown ook weer promoten buiten de Haaglanden. Want dat laatste is een van de doelstellingen van de China Town; het gebied breed op de kaart te zetten, niet alleen regionaal maar nationaal! Corona heeft helaas voorlopig een streep door de mooie plannen gehaald, maar de China Town blijft niet stil zitten en zet de lijn gewoon, in aangepaste vorm, door.


Samenwerking

Sinds het gebied medio 2019 een Bedrijfsinvesteringszone is, werken alle ondernemers en het bestuur actief samen aan een bruisend, veilig, schoon en mooi gebied. In Chinatown vind je echt van alles. Je kan er heerlijk dimsum en noedelsoep eten, maar Chinatown is niet alleen China. Echte Italiaanse pizza, Japanse sushi, heerlijke kip, en bubble tea zijn er ook te krijgen.

DZP verzorgt het centrummanagement voor de Stichting BIZ China Town.